Nařezáno jest...

image "Když všechno funguje a běží, pokračujeme ve vývoji. Pokud ne, píšeme dokumentaci."
Toto paradigma z IT branže má zjevně mnohem širší platnost a lze ho vztáhnout i na naši činnost. Celý rok jsme jezdili a stavěli a teprve teď, když kroužková i klubová činnost polevuje a spřádáme plány na příští rok, přišel čas napsat další článek.

Tak postupně. Každý týden v pondělí jsme proháněli moduliště v naší klubovně. To opravdu každý nemá a my prostějováci se tím rádi chlubíme. :) I když uznáváme, že kombinace hodiny tvorby přecházející v hodinu ježdění má i své nevýhody, a to zejména nemožnost vynutit a udržet modelový provoz. Proto zkusíme od září otevřít samostatný "jezdící" kroužek a uvidíme, jak bude fungovat.

image Během roku se mi hlavou honily různé plány na další tvorbu. Chvíli to vypadalo na prodej Plumlova. A plánoval jsem novou stanici. Potom zas ne - plánoval jsem triangl. Poslední verzí je - tram-ta-da-dá - trať. Potřebnost traťových modulů je neoddiskutovatelná, takže v kroužku postavíme zastávku Jesenec a modul s mostem, celkem tři oblouky R1000x45st.
Soukromě jsem si naplánoval rozsáhlejší kus tratě zachycující zářez nad Dzbelem a nectavskou nivu. Mimo to ještě jeden podlézací most a oblouček scházící do staršího packu.

image Nakreslil jsem a nechal rozřezat tabuli dvanáctky a druhou osmičky překližky. S panem Dvořáčkem máme dobré vztahy a můžeme jen doporučit. Třetina plochy byla vyplněna přepravními čely (na která nelze zapomínat) a jinak šlo hlavně o obloukové moduly lichoběžníkového provedení. Vzhledem k plánovanému vyosení traťového tělesa v obloukové sestavě je toto provedení výhodnější než striktně obloukový tvar. Poloměr bude zhruba 1500mm, což je v TT slušná míra.

image Drobný problém vyvstal u zámků v mostní konstrukci. Až při sestavování jsem zjistil, že překližka není železo a dvoudesetinové přídavky na zavaření zde nefungují. Ale po ručním dobroušení celý most sedl jak puzzle a skokem jsem se přenesl k "drobnostem" typu "jakou zvolit povrchovou úpravu". :) Takže jen pro pořádek - čtyři podélníky tvoří uzavřený H-profil. Ve spodním jsou prostupy pro kabeláž resp. elektroinstalaci. Modulářská kabeláž bude zřejmě zavěšována na skobky nebo háčky. Čela jsou užší a mají běžné díry na šrouby.

Shrnuto a podtrženo, kroužek DDM má už sestavené a natřené tři moduly (segmenty), já v rozsypu dalších osm. Celé to proto, že v minulých letech hrubá stavba vždy vyšla na zimu, což je problém se schnutím lepidel i zápachem barev. Léto bude na hrubé práce ideální. :)